Direktlänk till inlägg 11 augusti 2013

Tips!

Av Nikki Elfstrand - 11 augusti 2013 22:45

Foam Roll


Används för uppvärmning eller återhämtning av ett träningspass. Masserar upp ömma och stela muskelgrupper och ökar rörligheten i musklerna samt ger en bättre effekt av träningen. Med hjälp av rullningen så stretchas musklerna ut, så de blir långa och smidiga istället för att få korta och stela muskler med knutor osv och risken för skador minskar! Perfekt för cheerleaders, dansare och gymnaster som behöver en stark och explosiv kropp samtidigt som den ska vara smidig och flexibel! Priserna skiljer sig och man hittar dem i olika storlekar., färger och material Finns att köpa hos gymföretag, sportaffärer etc.

Här finns tips på övningar med Foam roller:
http://www.youtube.com/watch?v=XJ02HwNZmO0&list=PLhO5smlgI5q5JKiMDHUSI4Pdz5Z7Z8DX5

 

Sugen på något sött?


Köp kvarg och blanda din egna nyttiga youghurt med olika bär, nötter eller med lite funlight utan socker etc. Kvarg har en hög halt av proteinet kasein, vilket blir ett favorit mål för atleter då det är sunt och gott men även bra för muskelbyggning! Hälsosamt och gott! :)

Simpelt - kvarg och jordgubbar. Delicious!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nikki Elfstrand - 24 augusti 2013 10:32


Då är det dags för uttagningar av MFCs tävlingslag 13/14. Vi håller till i Almåshallen på Norrby, Borås. Om ni har åldern inne - kom och testa på! Om ni inte platsar i tävlingslag, så finns det träningslag! :)   Åldrar som gäller:Minior: 2004-200...

Av Nikki Elfstrand - 23 augusti 2013 17:55

Ikväll vankas det kräftskiva och här sitter jag och gör allt annat än att fixa i ordning mig! Vi ska vara ett gäng hos Ellen och kl 19 drar festen igång. Själv kör man på nyktert ikväll men det ska bli supertrevligt att umgås lite med folk man sällan...

Av Nikki Elfstrand - 23 augusti 2013 17:29

         

Av Nikki Elfstrand - 18 augusti 2013 15:30

Efter ha varit på kräftskiva med tjejerna och 70års kalas hos Christians farmor så känner jag att det är högtid för ett gympass! Idag blir det konditionsträning men ska även köra slut på mina kära ben, så man går första dagen till skolan med fetaste ...

Av Nikki Elfstrand - 15 augusti 2013 16:04

Idag är jag glad för idag ska jag få cheera! Känns nästan lite som julafton och det kliar i fingrarna. Så spänd är jag för att börja träna cheer igen och jag ser verkligen fram emot kommande säsong! Men idag blir det "bara" att stunta med några. Har ...

Presentation


Nikki Elfstrand, född 92. Bor och lever tillsammans med min pojkvän Christian i Borås. Cheerleader, student & arbetar inom restaurangyrket. Älskar att träna, resa och shoppa!♥

Fråga mig

13 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Guestbook


Ovido - Quiz & Flashcards